جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
ویلیام کلارنس وایت: رابطه او با الن جی وایت و آثارش [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jerry Moon
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ویلیام کلارنس وایت (1937-1854)، سومین پسر بنیانگذاران ادونتیست روز هفتم، جیمز و الن جی وایت، به مدت سی و چهار سال مشاور، ویراستار و سخنگوی مادرش بود. برخی ادعا کردند که او در رابطه با مادرش و کارش دستکاری شده است، اتهامی که او رد کرد. هدف. هدف از این مطالعه توصیف، تجزیه و تحلیل و ارزیابی رابطه W. C. White با مادرش و کار او در طول زندگی او بود. این هدف مستلزم توسعه یک طرح زندگی‌نامه جزئی از W. C. White به عنوان زمینه‌ای برای درک رابطه او با مادرش بود. منابع. این یک مطالعه اسنادی بر اساس منابع اولیه منتشر شده و منتشر نشده بود. منابع ثانویه برای پیشینه، زمینه و دیدگاه استفاده شد. پرکاربردترین منابع اولیه، مجموعه مکاتبات الن جی وایت استیت و دیگر آرشیوهای Adventist روز هفتم بودند. نتیجه گیری رابطه بین الن جی وایت و دبلیو سی وایت شراکتی بود که در آن تأثیر او بر او مقدم و غالب بود. در طول زندگی او، او مربی اصلی او بود. تمایل او به آموزش توسط او دلیلی بود که او در سالهای آخر عمر به او کاملاً اعتماد کرد. حد نفوذ او بر او اصرار او بر این بود که مسئولیت نهایی او در برابر او نیست، بلکه در برابر خداست. او انتظار داشت که او عقاید خود را بیان کند، حتی اگر آنها با اعتقادات او مخالف باشند. اگرچه او گاهی اوقات او را متقاعد می کرد که مسیر خود را تغییر دهد، اما بررسی مواردی که در آنها ادعا می شد او را دستکاری کرده است، هیچ مدرک قطعی دال بر این کار نشان نمی دهد. به نظر می رسد که او به طور مداوم در چارچوب انتظارات او از او عمل کرده است.
تحلیل توصیفی مفاهیم و مضامین خلقت در کتاب مزامیر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gnanamuthu S. Wilson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحلیل توصیفی دیدگاهی جامع و کل نگر از خلقت در کتاب مزامیر ارائه می دهد. این در پس‌زمینه بقیه مطالب خلقت موجود در عهد عتیق و اسناد مذهبی باستانی خاور نزدیک مشاهده می‌شود. هرمنوتیک و استقرای تحلیلی به ایجاد ترکیبی از مفاهیم و مضامین اصلی در مورد آفرینش کمک کرده است. پس از بررسی مقدماتی سه دسته از اسناد (فصل 1)، مروری بر ادبیات مزامیر (فصل 2) یازده مطالعه اصلی در مورد آفرینش، سپس هفت مطالعه درباره مزامیر منفرد، به علاوه پنج مطالعه جزئی را تجزیه و تحلیل می‌کند. هیچ یک از اینها درمان جامع و جامع آفرینش را ارائه نمی دهد. دیدگاه‌های باستانی خاور نزدیک در مورد آفرینش (فصل 3) شامل منابع مصری (ممفیتی، هلیوپولیتن و غیره) و همچنین منابع بین النهرینی (سومری، بابلی، کنعانی/اوگاریتی) است. نه مرجع با درجات مختلف تاکید بر مضامین مشابهی دست می زنند: کمال و رستگاری، حاکمیت و حاکمیت، خلاقیت و زایش، برخورد نیروها و فتوحات، حفاظت و مشیت، اعلامیه و ستایش. بحث از آفرینش عهد عتیق، فراتر از مزامیر، شامل قطعات و اشعار در پیدایش، ایوب، اشعیا، ارمیا، حزقیال، و عاموس (فصل 4) و سایر ارجاعات جزئی است. مضامین مشترک منشا زمین، خلقت انسان ها، رهایی، نجات، جدایی و آشتی، آغاز و پایان، خنثی سازی و بازسازی (آخرالزمانی و آخرالزمانی) است. سرانجام در مزامیر (فصل 5)، مضامین خلقت شامل نقش منحصر به فرد یهوه به عنوان خالق و نجات دهنده اسرائیل است. از نه مزمور اصلی با ایده های خلقت، مزمور 8، 33، 104، و 148 به ویژه به تأسیس اسرائیل مربوط است. بیانیه های آفرینش جزئی در مزامیر دیگر بررسی می شود. در یک تصویر پانوراما، متن دریافتی هر مزمور در شکل نهایی خود یک موضوع اصلی را نشان می دهد که به جلو می رود و یک الهیات ارگانیک و یکپارچه را ارائه می دهد. خدا و بشریت در آفرینش با ابراز احساسات متقابل پیوند خورده اند. هصد «مهربانی» خدا به اسرائیل است. یهوه نجات دهنده، محافظ، نجات دهنده اسرائیل است. او کسانی را که در کار اسرائیل دخالت می کنند سرزنش می کند. نتایج این مطالعه یک الهیات آفرینش کل نگر با تلفیقی از تصویری برنامه ای و نبوی از آفرینش در نتیجه به دست آورده است. چندین مفهوم و مضامین با هم ادغام شده اند تا دیدگاه بزرگتری از آفرینش را شکل دهند که شامل خدا، جهان، بشریت، تاریخ، آینده و آخرت شناسی است. درک کهن الگوها و روابط کیهانی آنها نیاز به بررسی بیشتر دارد. هنوز مفاهیم فردی زیادی وجود دارد که نیاز به بررسی دقیق‌تر دارند. هر موضوع به خودی خود نویدبخش تحقیقات و قدردانی بیشتر است. وحدت و تنوع میان مضامین گوناگون خلقت در تمام سنت‌های دینی باستانی خاور نزدیک ممکن است نیازمند بررسی‌های مستمر در سال‌های آینده باشد.
درک گوستاوو گوتیرز از پادشاهی خدا در پرتو دومین شورای واتیکان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Victor Figueroa-Villarreal
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اعلان پادشاهی خدا در هر عصری اصلاح شده و بر اساس آن با توجه به زمان و مکان تفسیر شده است. به طور سنتی در کاتولیک رومی، پادشاهی خدا با کلیسا شناخته می شد. این دیدگاه باعث ایجاد نگرش پیروزمندانه در کلیسای کاتولیک روم شد. شورای دوم واتیکان نگرش جدیدی از گشودگی نسبت به دنیای مدرن به ارمغان آورد و با آن این شورا درها را به روی الهیدانان آزادیبخش کاتولیک رومی باز کرد تا به دنبال راه های جدیدی برای یافتن راه حل های عادلانه برای مشکلات آمریکای لاتین باشند. هدف این تحقیق بررسی درک گوستاوو گوتیرز از پادشاهی خدا در پرتو تعالیم واتیکان دوم است که سه وظیفه را بر عهده دارد. برای دستیابی به این هدف، مطالعه ابتدا، درک او از پادشاهی را توصیف می کند. دوم، آن را تجزیه و تحلیل می کند. ثالثاً، درک او را در زمینه موقعیت کاتولیک رومی که در اسناد شورای دوم واتیکان ذکر شده است ارزیابی می کند. پس از مروری کلی بر رشد تاریخی و الهیاتی اندیشه در مورد پادشاهی خدا در کاتولیک رومی، پایان نامه بر تحولات پس از واتیکان دوم در کاتولیک رومی آمریکای لاتین تمرکز دارد. همچنین به بررسی گوستاوو گوتیرز به عنوان الهی دان--زندگی، روش شناسی و هرمنوتیک او- می پردازد. سپس این مطالعه دیدگاه گوتیرز در مورد ملکوت خدا و روندهای خاصی را که ممکن است بر او تأثیر گذاشته باشد، هم از نظر محتوا و هم از نظر روش، توصیف و تحلیل می کند. به نحوه عملکرد او در مورد ملکوت خدا در الهیات او توجه شده است. همچنین شامل مفهوم پادشاهی خدا همانطور که در اسناد شورای دوم واتیکان به تصویر کشیده شده است. گوتیرز معنای رهایی را به مفهوم پادشاهی خدا اضافه می کند. با این حال، این مفهوم بیشتر تأثیر خود را بر الهیات کاتولیک رومی مدرن از دست می دهد، عمدتاً به دلیل تأکید اجتماعی-سیاسی آن. اگرچه علوم اجتماعی می‌تواند ابزار مفیدی برای درک شرایط اجتماعی در آمریکای لاتین باشد، اما هرگز نمی‌تواند پایه و اساس ایمان و عمل مسیحی باشد که گوتیرز پیشنهاد کرده است. علاوه بر این، گوتیرز نمی‌پذیرد که ریشه مشکلات آمریکای لاتین را باید در خود انسان جستجو کرد. زن و مرد از همان بدو تولد، صرف نظر از شرایط اجتماعی-سیاسی شان، استعداد ذاتی برای شر دارند. پس انسان تعجب می کند که آیا انسان ها در شرایط گناه آلود خود می توانند جامعه ای کم گناه بسازند؟
تأثیر و استفاده از دانیال در اناجیل سینوپتیک [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Reimar Vetne
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : محققان همیشه از تأثیر کتاب دانیال در انجیل سینوپتیک آگاه بوده اند. اشارات مختلف به دانیال در مقالات، تک نگاری ها و تفسیرهای متعدد مورد بحث قرار گرفته است. اکنون ما برای اولین بار نگاهی جامع به تمام اشارات ممکن به دانیل در یک مطالعه داریم. همه موارد مورد بحث قرار می‌گیرد و ارزیابی می‌شود که یا «بدون کنایه»، «کنایه نامطمئن»، «کنایه ممکن»، «کنایه احتمالی» یا «کنایه یقینی». پس از بررسی رایج‌ترین اصطلاحات و روش‌شناسی مورد استفاده در پژوهش در حوزه تأثیر ادبی (فصل 1)، بخش اعظم موارد یک به یک در فصل بعدی (فصل 2) مورد بحث قرار می‌گیرد، به جز مواردی که به طور خاص به این موضوع می‌پردازند. پسر انسان» (فصل 3)، گفتار زیتون (فصل 4)، و «پادشاهی خدا» (فصل 5). فصل پایانی یافته‌ها را خلاصه می‌کند و موضوعات خاصی را نشان می‌دهد که کتاب دانیال بر سینوپتیک‌ها تأثیر گذاشته است. نتیجه این مطالعه این است که دانیال زبان و عبارت‌شناسی بسیاری از گفته‌های اناجیل را به میزانی بیشتر از آنچه بسیاری از ما فکر می‌کردیم شکل داده است و درک تازه‌ای از استراتژی عیسی همدیگر برای ساختن پادشاهی ظاهر می‌شود.
سبت در پنج کتاب: یک مطالعه تفسیری و الهیاتی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Mathilde Frey
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : بسیاری از مطالعات سبت روز هفتم را از دیدگاه تاریخی-انتقادی، الهیاتی و تاریخی بررسی کرده اند. با این حال، تفسیر متنی سیستماتیک و قرائت دقیق متون سبت پنج‌آموزشی نادیده گرفته شده است. این پایان نامه به بررسی ویژگی های ادبی این قطعات در زمینه های مربوطه می پردازد و یک الهیات یکپارچه سبت را از دیدگاه کل پنج کتاب توسعه می دهد. در فصل 1، مروری بر ادبیات مربوط به سبت کتاب مقدس، موضوع را معرفی می کند و روش شناسی مطالعه را تشریح می کند. فصل‌های 2 تا 5 به بررسی عناصر زمینه‌ای، سبک‌شناختی و زبان‌شناختی پریکوپه‌های پنج‌آموزشی می‌پردازند که به بیان مفاهیم الهیاتی آنها کمک می‌کند. فصل 2 آفرینش سبت را تحلیل می کند (پیدایش 2: 1-3). فصل 3 به بررسی دیگر قسمت های روایی مربوط به سبت می پردازد (خروج 16:1-36 و اعداد 15:32-36). فصل 4 قوانین سبت را بررسی می کند (خروج 20:8-11؛ 23:12؛ 34:21؛ تثنیه 5:12-15). فصل 5 بر روز سبت در زمینه قدس متمرکز است (خروج 31: 12-17؛ 35: 2-3؛ لاوی 23: 3؛ 24: 5-9؛ اعداد 28: 9، 10). در فصل ششم، خلاصه‌ای از ویژگی‌های ادبی مختلف متون سبت و ارتباط متقابل آنها به ترکیب جنبه‌های کلامی روز سبت منجر می‌شود. در فصل هفتم نتایج کلی تحقیق ارائه شده است. سبت حضور خدا را در جهان، صرف نظر از ماهیت و شرایط آن، در بر می گیرد و آشکار می کند. سبت با توقف الهی معرفی شد تا تقدس به نفع همه بشریت وارد جهان شود. قدوسیت جوهره رابطه الهی و انسانی است که به انسانها امکان می دهد تا به طور کامل به آنچه آفریده شده اند تبدیل شوند: تصویر خالق. سبت در عود موزون خود به حضور دائمی خالق در جهان و توجه او به آن دلالت دارد. از زمان سقوط به گناه، سبت مردم را از رژیم های ظالمانه خدایان ساخته دست بشر رهایی می بخشد. آنها را در روابط مناسب با یکدیگر قرار می دهد. این نگرش آنها را نسبت به کار در جامعه ای که از کار سخت خسته و تحت فشار است تسکین می دهد. و گواه طراحی مقدس در زمان و مکان است که به موجب آن می توانند خالق همه را بشناسند و از آنها تقلید کنند. بنابراین سبت بخش مهمی از برنامه خدا برای بازگرداندن imago Dei در انسان های افتاده است.
تعریف و کارکرد میان‌افزایی مارکان همانطور که در تحلیل روایی شش قسمت نشان داده شده است [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Tom Shepherd
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : درهم آمیختن داستانها یکی از ویژگیهای سبکی انجیل مرقس است که از اوایل قرن بیستم در تحقیقات علمی به رسمیت شناخته شده است. با این حال، دو مشکل در رابطه با intercalation در مارک به طور رضایت بخشی حل نشده است. اولین مورد به دست آوردن تعریفی متمرکز از این الگوی داستان گویی است. دوم توضیح کارکرد آن در داستان مارکان است. هدف پژوهش حاضر حل این دو سؤال با تحلیل روایی از شش قسمتی بود که معمولاً به عنوان نشان‌دهنده میان‌افکنی پذیرفته شده‌اند. شش قسمت عبارتند از مرقس 3:20-35. 5:21-43; 6; 7-32; 11:12-25; 14:1-11; و 14:53-72. این بخش‌ها هر کدام با توجه به دسته‌بندی‌های رایج تحلیل روایی--موقعیت‌ها، شخصیت‌ها، کنش‌ها و طرح داستان، زمان، راوی و خواننده ضمنی و ویژگی‌های سبکی- تحلیل شدند. داده های تولید شده توسط این تجزیه و تحلیل ارائه شد و ویژگی های مشترک همه بینابینی ها ذکر شد. مجموعه‌ای از ویژگی‌های روایی که همه میان‌افکن‌ها به اشتراک می‌گذارند، ایجاد شد، که منجر به تعریفی روایی از درون‌سازی شد. انجیلی دو داستان را در کنار هم آورده است، در حالی که جدایی آنها را حفظ کرده است. مشخص شد که هدف یا کارکرد این الگو ایجاد یک کنایه دراماتیزه شده بین دو یا چند شخصیت و کنش آنها در داستان های جداگانه است. کنایه‌های حاصل از این الگو از مضامین الهیات اصلی مرقس، به ویژه مسیح‌شناسی و شاگردی سخن می‌گوید.
سوتریولوژی الن جی وایت در مقایسه با فرمول لوتری توافق: مطالعه دکترین ادونتیست در مورد داوری نهایی مقدسین و توجیه آنها در برابر خدا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gunnar Pedersen
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : آموزه قضاوت ادونتیست بخشی از دیدگاه تاریخی-رستگاری بزرگتر است که در الهیات ادونتیست، دکترین پناهگاه نامیده می شود. این آموزه کار سوتریولوژیکی مسیح پس از عروج را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد که در داوری و پاروسیا به کمال می‌رسد. منتقدان دکترین قضاوت ادونتیست، آن را گیج‌کننده و حتی ناسازگار با اصول اساسی مبتنی بر دکترین پروتستانی کلاسیک در مورد توجیه پزشکی قانونی می‌دانند، که به‌عنوان دریافت فعلی، کامل و مالکیت نجات هم از نظر وجودی و هم از نظر قانونی درک می‌شود. هدف. هدف این مطالعه بررسی این است که اصول پروتستانی کلاسیک در مورد فیض، مسیح به تنهایی و ایمان به تنهایی تا چه حد توسط جامعه‌شناسی ادونتیست روز هفتم، همانطور که توسط الن جی وایت، با توجه به آموزه‌های توجیه و قضاوت ارائه شده است، مشترک است. طرح تحقیق شامل چهار بخش اصلی است. فصل 1 اصول اساسی سوتریولوژی لوتری را که در فرمول توافق منعکس شده است به عنوان مبنایی برای مقایسه با جامعه‌شناسی ادونتیست ارائه می‌کند. فصل دوم ویژگی‌های منحصربه‌فرد دکترین پناهگاه ادونتیست را با تمرکز ویژه بر مکان و معنای کار واسطه‌ای پس از عروج مسیح در رابطه با ابعاد فعلی وجودی و آخرت‌شناختی- قضایی در جامعه‌شناسی ادونتیست تحلیل می‌کند. فصل 3 تحلیلی از جایگاه مضامین ایمان، تقدیس و آثار در رابطه با ادراک ادونتیست از توجیه و قضاوت ارائه می کند. فصل 4 عناصر تشکیل دهنده جامعه شناسی الن جی وایت را نظام مند می کند و اصول اساسی آن را در مقایسه با سنت لوتری خلاصه می کند. نتیجه گیری ادراک ادونتیست از کار واسطه‌ای پس از عروج مسیح، که در داوری به نهایت خود می‌رسد، در این مطالعه به عنوان بعد مسیحی منحصربه‌فردی شناخته می‌شود که به وسیله آن می‌توان به علم‌شناسی ادونتیست از منظر فعلی-وجودی یا از منظر آخرت شناختی- قضایی نگریست. بدون تناقض توجیه، که به عنوان دریافت و تصرف وجودی کامل، فعلی و رستگاری درک می شود، ممکن است در این زمینه مسیحی به عنوان آخرت شناسی با واسطه تعبیر شود. در نهایت، این مطالعه نتیجه می‌گیرد که اصول لوتری-پروتستانی فیض، مسیح به تنهایی، و ایمان به تنهایی در تمام اصول اساسی خود به طور کامل با سنت ادونتیست روز هفتم که توسط الن جی وایت ارائه شده مشترک است.
ارزیابی انتقادی پلورالیسم دینی جان هیک در پرتو الگوی معاد شناختی او [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Haejong Je
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : فلسفه جان هیک، که به کثرت گرایی دینی شهرت دارد، از نظر معرفت شناسی، مرجعیت، مفهوم خدا و مسیح شناسی مورد بررسی جدی قرار گرفته است. با این حال، کمتر به پارسکاتولوژی او توجه شده است. همانطور که در زیر توضیح داده شد، بررسی اولیه نشان می دهد که نیاز به مطالعه عمیق فلسفه دینی هیک در این زمینه وجود دارد. مشکل بر اساس تحقیقات مقدماتی، به نظر می‌رسد کثرت‌گرایی مذهبی هیک مشکلی اساسی را با مکاتبات خارجی آشکار می‌کند، به شرح زیر. پارسه‌شناسی او، که تلاشی است برای قبول همه آخرت‌شناسی‌های ادیان بزرگ جهان به‌عنوان معتبر، در نتیجه ممکن است در نهایت همه آنها را باطل کند. علاوه بر این، عوامل دیگری ممکن است نشان دهنده وجود ناسازگاری در مدل پارسکاتولوژیک هیک باشد که ممکن است بر کفایت مدل کلی وی از تکثرگرایی مذهبی منعکس شود. هدف هدف این پایان‌نامه پرداختن و ارزیابی انتقادی مطابقت بیرونی و سازگاری درونی مدل آخرت‌شناختی هیک است که می‌تواند مبنایی برای ارزیابی انتقادی کثرت‌گرایی دینی او در کل فراهم کند. ارزیابی کثرت گرایی دینی جان هیک در پرتو پارساتولوژی او از دریچه تطابق و تئوری های انسجام حقیقت انجام خواهد شد. نتیجه گیری پارسه‌شناسی هیک، همانطور که در فصل‌های 4 و 5 به تفصیل مورد بحث قرار گرفت، و در فصل 6 خلاصه شد، هنگامی که با تطابق و تئوری‌های انسجام حقیقت مورد قضاوت قرار می‌گیرد، پذیرای انتقادات مختلفی است. من از تحقیقات خود در مورد پارسکاتولوژی هیک، دلایلی را کشف و ارائه می کنم که بیست انتقاد از مفهوم پارسکاتولوژی هیک را پشتیبانی می کند. بر اساس این بیست نقد، اولین نتیجه کلی پایان نامه من این است که مفهوم هیک از پارساتولوژی انسجام درونی کافی را نشان نمی دهد و همچنین با مدل کثرت گرای او از ادیان جهانی همخوانی کامل ندارد. دومین نتیجه کلی این است که فقدان مطابقت بیرونی با واقعیت اسمی و با تجلیات پارساکتولوژیکی پدیداری تجارب دینی به ویژه ادیان وجود دارد. در نتیجه، ممکن است این سؤال مطرح شود که آیا می‌توان الگوی پارسه‌شناختی او را به‌عنوان سازه علمی فلسفی الهیات متقاعدکننده‌ای در نظر گرفت؟ این ملاحظات همچنین پیامدهای مهمی برای کثرت گرایی مذهبی هیک دارد که به نتیجه نهایی پایان نامه من منجر می شود. به نظر من کثرت گرایی مذهبی هیک به دلیل شرایط مشکل آفرین پارشاتولوژی او تضعیف شده است.
مسئله تثلیث گرایی در جنبش نوگورود مسکو قرن پانزدهم: تحلیل و ارزیابی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Oleg Zhigankov
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه سعی دارد باورهای تثلیثی جنبش نووگورود-مسکو در قرن پانزدهم را بررسی کند و هم نوشته‌های خود و هم نوشته‌های جدلی کسانی را که تدریس خود را ضد تثلیث می‌دانستند، تحلیل کند. هدف اصلی پژوهش حاضر کمک به احیای هویت اصیل کلامی این جنبش است. فصل 1 این مشکل را تعریف می‌کند، که قبلاً توسط برخی از محققان قرن نوزدهم مطرح شده است و اشاره کرده‌اند که ویژگی ضد تثلیثی جنبش ساب‌باتنیک‌ها باید برای بحث بیشتر باز باشد. همچنین نشان می دهد که هیچ تحقیق منظمی در مورد الهیات سابباتنیک ها انجام نشده است. فصل دوم این پژوهش تاریخی- الهیاتی به بررسی پیشینه تاریخی جنبش نووگورود-مسکو و تحلیل مختصر بافت مذهبی، سیاسی و فرهنگی روسیه در قرن پانزدهم می پردازد. این نشان می دهد که مبارزه پیرامون این جنبش نه تنها از نظر الهیاتی، بلکه از نظر سیاسی و فرهنگی نیز انگیزه داشت. فصل 3 اسناد جدلی را تجزیه و تحلیل می‌کند و به منابع اولیه معاصر جنبش نووگورود-مسکو، مانند نامه‌های اسقف اعظم گنادی و یوسف از مربی ولوتسک، اولویت می‌دهد. به طور کلی، اسناد ارائه شده در این فصل در اتهامات ضد تثلیثی علیه سابباتنیک ها متفاوت است. فصل 4 منابع ساب‌باتنیک‌ها را تحلیل می‌کند، که شامل تمام قسمت‌هایی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دیدگاه‌های سه‌گانه آنها می‌پردازد. نوشته‌های ساب‌باتنیک‌ها به‌طور کلی نشان‌دهنده روندهای رایج برای جنبش‌های اصلاحی اروپا در اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم است. مطالعه ادبیات ساب‌باتنیک‌ها نشان می‌دهد که خصلت ضد تثلیثی این جنبش را نمی‌توان با نوشته‌های خود ساب‌باتنیک‌ها تأیید کرد. فصل پنجم یک ارزیابی سیستماتیک-تحلیلی و تاریخی از مسئله وضعیت تثلیثی جنبش نووگورود-مسکو را ارائه می‌کند. پژوهش حاضر هیچ اثری از تثلیث ستیزی در جنبش سابباتنیک ها پیدا نکرد.
پیشینه، شکل گیری، توسعه و ارائه مفهوم بخشش الن وایت از کودکی تا سال 1864 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ronald Deane Bissell
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : نوشته های اولیه الن وایت تاکید آشکاری بر تقدیس و تقدس نشان می دهد. آنها ارائه واضح و جامعی از مفهوم بخشش او ارائه نمی کنند. هدف از این مطالعه تبیین مفهوم بخشش او در نوشته‌هایش تا سال 1864 در پرتو پیش‌زمینه، شکل‌گیری و رشد اولیه دیدگاه‌های دینی او است. روش. الن وایت در سال‌های اولیه‌اش کمی درباره بخشش نوشت. مفهوم بخشش او را می توان از استنباط هایی که در نوشته هایش یافت می شود استنباط کرد. بررسی عوامل مؤثر در اندیشه دینی وی با تحقیق و تحلیل اسنادی و تاریخی پیش می‌رود. از تحلیل تطبیقی ​​برای بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های مفاهیم دینی ارائه شده در نوشته‌های او با آرای دینی برجسته در محیط مذهبی او استفاده می‌شود. یافته ها الن وایت در یک خانه متدیست متدیست بزرگ شد. در اوایل دهه 1840 او با جنبش ادونتیست میلریت درگیر شد. در سال 1846 او هفتمین روز هفته را به عنوان سبت پذیرفت. به نظر می رسد روش گرایی، ادونتیسم و ​​ساباتاریزم (به میزان کمتر) عوامل مفهومی اولیه ای بوده اند که بر دیدگاه های اولیه او در مورد نیاز به بخشش، در دسترس بودن بخشش، کارکردهای مسیح در بخشش، شرایط بخشش، و تضمین بخشش نتیجه گیری در حالی که الن وایت بسیاری از ادراکات مذهبی را که در دوران کودکی و جوانی خود به عنوان یک متدیست به دست آورده بود حفظ کرد، برخی از دیدگاه ها کنار گذاشته شدند و برخی دیگر به آن اضافه شدند. بسیاری از اولین دیدگاه‌های او در چارچوب الهیاتی جدید که عمدتاً توسط دیدگاه آخرت‌شناختی ادونتیست او شکل گرفته بود، اصلاح و بازنشانی شدند. به نظر می رسد مفهوم بخشش او از ترکیب منحصر به فرد خود از مفاهیم سوتریولوژیکی و آخرت شناختی ناشی از روش گرایی، ادونتیسم، مطالعه او از کتاب مقدس، و سایر منابع کمتر قابل شناسایی ایجاد شده است. این ترکیب اساساً تحت تأثیر «دیدگاه‌های» مذهبی بود که او دریافت کرد. الن وایت معتقد بود که انسان ها ذاتاً گناهکار هستند و فقط از طریق خون مسیح می توان آنها را بخشید و نجات داد. او معتقد بود که رستگاری هم شامل توجیه و هم تقدیس است. در حالی که او تأکید آشکاری بر تقدس داشت، به طور مداوم الهیات فیض را به جای دستاوردهای انسانی ارائه کرد.
  • تعداد رکورد ها : 1276